Lot MH370 - nowe dowody i informacje

Lot MH370 – tajemnica rozwiązana? Nowe informacje i dowody

Teorie spiskowe i hipotezy do kosza? Lot MH370 i sprawa bliska rozwiązania. Ogłoszono, że pojawiły się nowe dowody i informacje dotyczące zaginionego samolotu Malaysian Airlines. Pilot celowo spowodował katastrofę lotniczą?

Tajemnica lotu MH370 rozwiązana? Okazuje się, że katastrofa boeinga lecącego z Kuala Lumpur w Malezji do Pekinu, mogła być spowodowana przez jednego z pilotów. Ujawniono, że był świadomy do samego końca lotu. Jak wynika z najnowszych badań, „awaria prawdopodobnie była skutkiem działań osoby, która miała dostęp do sterowania”.

Lot MH370 – katastrofa lotnicza wywołana celowo?

Jak podaje m.in. australijski portal 9news.com.au, rozwiązanie sprawy lotu MH370 kryje się we fragmencie samolotu, który odnaleziono na wyspie Reunion. Chodzi konkretnie o klapę podwozia. Inżynier Richard Godfrey i amerykański pasjonat lotniczych zagadek Blaine Gibson, wyjaśnili w raporcie, że gdy samolot rozbił się na Oceanie Indyjskim, klapy MH370 nie zostały schowane.

Załoga, szkolona w wykonywaniu awaryjnego lądowania, z całą pewnością o tej czynności by nie zapomniała. To podstawowy warunek, który mógłby zapewnić w miarę skuteczne kontrolowane wodowanie. Taka czynność mogłaby podnieść szanse pasażerów na przeżycie i na ewakuację z wnętrza samolotu oraz oczekiwanie na pomoc na powierzchni wody – wyjaśnia Wirtualna Polska.

Francuski ekspert i były kontroler lotów Gilles Diharce w wywiadzie dla The Sun stwierdził, że pilot najpewniej próbował posadzić boeinga na powierzchni oceanu. Mógł włączyć system APU, by „mimo braku paliwa, odzyskać kontrolę nad maszyną, więc zrestartowała się komunikacja z satelitą”. Pilot chciał, by samolot nie rozpadł się na wiele części, więc jego odnalezienie byłoby utrudnione?

Gdy samolot zaczął pikować, system SATCOM zrestartował się i wysłał prośbę o połączenie z siecią Inmarsat. To sugeruje, że ktoś w ostatnim momencie przed katastrofą kontrolował maszynę. By zwodować samolot awaryjnie, potrzebna jest pełna kontrola nad samolotem. Włączasz APU i mimo braku paliwa lub zasilania, odzyskujesz panowanie nad maszyną – wyjaśnił Diharce.

Lot MH370 odbył się w marcu 2014 roku. W sumie na pokładzie boeinga znajdowało się 239 osób – 227 pasażerów i 12 członków załogi. 40 minut po starcie samolot zboczył z zaplanowanej trasy i poleciał prawdopodobnie w kierunku południowej części Oceanu Indyjskiego. Zniknął z radarów, a wraku do dzisiaj nie odnaleziono.

Dowódcą załogi był kapitan Zaharie Ahmad Shah, pięćdziesięciopięcioletni pracownik Malaysian Airlines, który wylatał ponad 18 tysięcy godzin. Wiadomo również, że był pasjonatem latania, a do tego uwielbiał swoją pracę, czym chwalił się w mediach społecznościowych.

Dlaczego Zaharie Ahmad Shah, ojciec trójki dzieci, miałby świadomie spowodować katastrofę lotniczą boeinga? Czy może warto jednak przyjrzeć się teoriom i hipotezom o porwaniu samolotu?

Na pokładzie znajdowali się biznesmeni, turyści i studenci. Były tam rodziny, pary i single z Indonezji, Malezji, Chin, Australii, Ameryki i dziewięciu innych krajów – globalna społeczność, typowa dla lotów międzynarodowych. Jako że Kuala Lumpur i Pekin znajdują się w tej samej strefie czasowej, a rejs miał zakończyć się o świcie, wielu podróżujących prawdopodobnie spało, kiedy sytuacja zaczęła się pogarszać – czytamy w książce „Na tropie niewyjaśnionych katastrof lotniczych”.

Źródło zdjęcia:

Neuralink i testy na zwierzętach. Elon Musk zapowiada bezpieczną technologię Previous post Musk przyspiesza testy Neuralink. „Zwierzęta giną setkami”
Nie żyje papież Benedykt XVI. Zmarł Joseph Ratzinger Next post Nie żyje papież Benedykt XVI. Zmarł <strong>Joseph Ratzinger</strong>