Michio Kaku ostrzega: kontakt z kosmitami może się dla nas skończyć tragicznie

Michio Kaku ostrzega przed kontaktem z kosmitami. “Skończymy tragicznie jak Montezuma”

Badacz teorii strun i fizyk teoretyk Michio Kaku przewiduje, że wkrótce odkryjemy życie pozaziemskie, co umożliwili Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba. Popularyzator nauki ostrzega jednak, że jeśli nawiążemy kontakt z kosmitami, może się dla nas skończyć tragicznie.

Kiedy odkryjemy życie pozaziemskie we wszechświecie? Astrofizyk Michio Kaku z nowojorskiego City College uważa, że umożliwi to Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba. Zgodnie z planem, powinien trafić na orbitę w październiku tego roku i jak zapewniał Kaku w rozmowie z The Guardian, promując swoją książkę The God Equation, będziemy mogli dostrzec i zbadać tysiące nowych planet.

Michio Kaku ostrzega. Kontakt z kosmitami źle się dla nas skończy

Zdaniem Michio Kaku, w ciągu najbliższego stulecia odkryjemy pozaziemskie cywilizacje. Tak jak Stepehen Hawking, ostrzega, że nie powinno nam być spieszono, by nawiązać kontakt z kosmitami. Przewiduje, że nasze relacje z pozaziemskimi cywilizacjami skończą się tragicznie tak jak interakcje pomiędzy Montezumą, a Cortésem i jego ludźmi.

Co ciekawe, Kaku od lat ostrzega, by bardzo ostrożnie podchodzić do tematu poszukiwania życia pozaziemskiego, ponieważ nie znamy jego intencji. Podkreśla, że nie powinniśmy zdradzać swojego położenia we wszechświecie. Jak przyznał, wielu “wielu naukowców chce jak najszybciej skontaktować się z pozaziemską cywilizacją, ale to kiepski pomysł”.

Wiemy jak skończył Montezuma kilkaset lat temu. Uważam, że kosmici będą raczej przyjaźnie nastawieni, ale pewności nie mamy. Jeśli chodzi o pierwszy kontakt, musimy być bardzo ostrożni – wyjaśnia Michio Kaku. (The Guardian)

Stephen Hawking o kosmitach

Podobnego zdania był wspomniany Stephen Hawking. Uważał, że popełniamy błąd szukając życia poza Ziemią i próbując się z nim skontaktować, ponieważ nie wiemy czego się spodziewać po obcych. Mogą uznać nas za gatunek słaby i idealny do podbicia. Sądził, że jeśli zaawansowana cywilizacja odwiedzi Ziemię, to będą to prawdopodobnie „kosmiczni nomadzi chcący skolonizować lub podbić planety”.

W 2016 roku w “Stephen Hawking’s Favorite Places” powiedział natomiast, że jeśli kosmici przybyliby na Ziemię, moglibyśmy skończyć jak Indianie po odkryciu Ameryki przez Krzysztofa Kolumba, a wszyscy wiemy, że ta historia nie skończyła się dla nich dobrze. Możemy zostać nie tylko podbici, ale zabójcze mogą również okazać się dla nas kosmiczne choroby.

Podbijanie planet to dla nich dogodna taktyka. Każda nowa planeta to nowe surowce, które pozwalają zbudować nowe statki i wyruszyć w dalszą drogę. Kto wie, jakie cele oni sobie stawiają – rozważał Hawking.

Wielu naukowców nie podziela obaw Stepehena Hawkinga. Twierdzą, że jeśli istnieją obce zaawansowane cywilizacje, to już dawno wiedzą o naszej obecności, bo przecież wysyłamy w kosmos mnóstwo sygnałów (np. radio, telewizja). Już dawno zdradziliśmy naszą lokalizację. Jak uspokaja Seth Shostak na łamach „The Guardian”, jeśli kosmici chcieliby i mogliby nas podbić, już dawno by to zrobili. Wielu naukowców zapewnia, że kosmiczne odległości skutecznie chronią nas przez ewentualnymi wrogimi kosmitami.