Cyberpunk 2077 i patch 1.1. Pełna lista poprawek na konsole, PC i Google Stadia

Cyberpunk 2077 otrzymał patch 1.1. To jednak nie koniec, bo studio CD Projekt RED zapowiada, że bugi, błędy i crashe będą dalej eliminowane, a wkrótce spodziewane są kolejne łatki i poprawki. Czy po nowym patchu gra działa lepiej? Opinie graczy są podzielone…

Cyberpunk 2077 otrzymał właśnie patch 1.1. CD Projekt RED informuje, że najnowsza aktualizacja do gry dostępna jest na wszystkie platformy sprzętowe. Czy gracze konsolowi oraz użytkownicy PC i Google Stadia będą zadowoleni, a płynność i stabilność gry się poprawi? Czy zadanie “Czerwony Wieszcz” będzie można ukończyć bez problemów? Czytając komentarze na stronie gry, społeczność graczy nie jest do końca zadowolona z patcha.

Cyberpunk 2077 i patch 1.1. większa stabilność i mniej błędów?

CD Projekt RED podało, że patch 1.1. to pierwsza z dwóch zaplanowanych dwóch dużych aktualizacji, która rozwiążą najpoważniejsze problemy z grą. Jak na razie skupiono się na warstwie technicznej, tak aby nie dochodziło do sytuacji, gdy np. nie da się ukończyć misji i zadań z powodu błędu.

CD Projekt RED podaje, że patch 1.1. do Cyberpunk 2077 to także poprawienie wielu błędów związanych otwartym światem, interfejsem, efektami wizualnymi oraz osiągnięciami. Jeżeli chodzi o wersje na PlayStation 4 Pro i PS5, Xboksa 360 i Xboksa Series X/S, aktualizacja ma m.in. poprawić wykorzystanie pamięci. Pełna lista zmian i poprawek została opublikowana na oficjalnej stronie gry Cyberpunk 2077.

Aktualizacja zwiększa stabilność silnika, tak aby gra rzadziej się zawieszała np. podczas ładowania save’ów czy wczytywania danych. Poprawiono także wykorzystanie pamięci przez systemy postaci, interakcji, nawigacji, roślinności, efektów laserowych, minimapy, urządzeń, SI, ruchu ulicznego, czy obrażeń środowiskowych – podaje portal gry-online.pl.

Kolejny patch i aktualizacja planowane są na luty 2021 roku. W międzyczasie ukażą się mniejsze łatki i poprawki.

Oto pełna lista zmian w Cyberpunk 2077 z patchem 1.1:

  • Ulepszenie wykorzystania pamięci w różnych systemach wewnątrz gry: postaci, interakcji, nawigacji, filmów odtwarzanych w grze (telewizja, wiadomości, itp.), roślinności, efektów laserowych, minimapy, urządzeń, SI, ruchu ulicznego, obrażeń środowiskowych, związnych z kartą graficzną i innych.
  • Poprawki dotyczące zawieszania się gry (związane m.in. z ładowaniem zapisów gry, uruchamiania/zamykania gry oraz punktu bez odwrotu).

Zadania/Otwarty świat

  • Naprawiono błąd, który powodował, że telefony od Delamaina urywały się niespodziewanie i wyglądało, jakby nie można było ich odebrać, w zadaniu Readmisja.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie otrzymywali telefonu od Delamaina, kiedy zbliżali się do właściwych pojazdów w zadaniu Readmisja.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł utknąć w punkcie „Odbierz telefon od Mr. Handsa” w zadaniu Witaj w Pacifice.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Judy mogła teleportować się pod ziemię w zadaniu W topieli.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z mistrzem zen w zadaniu Dotyk żywiołów.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Takemura nie dzwonił w zadaniu Stary znajomy.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Jackie znikał w zadaniu Bilet wstępu.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał opuszczenie samochodu w zadaniu Szybka i wściekła: Wielki Wyścig.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli przestać otrzymywać telefony i wiadomości, jeśli zbytnio się oddalili od obszaru zadania Kto nie jest z nami.
  • Naprawiono błąd, gdzie otworzenie paczki nie aktualizowało zadania Przesyłka polecona.
  • Naprawiono wstecznie pliki zapisów dotknięte rzadkim błędem, gdzie rozmowa z Judy w zadaniu Dom lalek była niemożliwa ze względu na niewidzialną ścianę. Badamy przyczynę takiego stanu rzeczy.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom odebranie nagrody w kontrakcie Czwarta bezwładza. Zadanie to zostanie zaliczone automatyczne u wszystkich graczy, którzy wcześniej nie mogli odebrać nagrody i zostanie im ona przyznana.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Delamain milknął podczas zadania Readmisja, jeśli gracz z początku odmówił mu pomocy.

Interfejs

  • Naprawiono błąd, który powodował zniknięcie podpowiedzi dotyczącej wyjścia z braindansu.
  • Usunięto nieprawidłowy przedmiot z łupów.

Efekty wizualne

  • Naprawiono błąd, który umożliwiał wyświetlanie trajektorii granatu w trybie foto.
  • Naprawiono barwę cząsteczek, które wyglądały z bliska na różowe.
  • Samochody pojawiają się teraz prawidłowo w zadaniu Zgłoszenie przestępstwa: Witamy w Night City.

Osiągnięcia

  • Naprawiono błąd, przez który ukończenie jednego z rozbojów w toku w Santo Domingo nie liczyło się czasem do osiągnięcia Miasto, masa, maszyna, uniemożliwiając zdobycie go.

Inne

  • Naprawiono błąd odpowiedzialny za zbyt duże zapisy gry (związane z modyfikatorem oznaczającym, że przedmiot został wytworzony) i przycięto zbyt duże rozmiary już istniejących plików zapisu (uwaga: na PC nie naprawi to plików zapisu uszkodzonych przed wprowadzeniem aktualizacji 1.06).
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra mogła przestać rejestrować dane wejściowe sterowania po otworzeniu koła broni i wykonaniu akcji.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przycisk „Kontynuuj” w menu głównym mógł załadować plik zapisu z końca gry.

PlayStation

  • Optymalizacja tłumów na konsolach PlayStation 4 Pro i PlayStation 5.
  • Liczne poprawki błędów na PlayStation 4.

Xbox

  • Poprawiono wykorzystanie pamięci przy tworzeniu postaci, używaniu luster, skanowaniu, zdalnym kontrolowaniu kamer oraz w menu (ekwipunek, mapa) na konsolach Xbox One, Xbox One X oraz Xbox One S.

PC

  • Możliwe jest teraz zdobywanie osiągnięć w trybie offline Steam. Uwaga: tryb offline należy włączyć przed rozpoczęciem gry. Ta zmiana nie działa retroaktywnie.
  • Zaadresowano problem z zawieszaniem się gry przy uruchamianiu, który miał związek z ładowaniem pamięci podręcznej w kartach graficznych NVIDIA.

Stadia

  • Odgłosy koncertu będą już słyszalne w zadaniu Never Fade Away.
  • Naprawiono błędne tekstury kilku rodzajów broni do walki wręcz.
  • Poprawiono domyślne ustawienia martwej strefy, by sterowanie było bardziej responsywne. Uwaga: ta zmiana nie wpłynie na ustawienia, jeśli nie są ustawione na domyślne.
  • Poprawki dotyczące zawieszania się gry (związane m.in. z ładowaniem zapisów gry, uruchamiania/zamykania gry oraz punktu bez odwrotu).

Źródło zdjęcia:

  • Cyberpunk 2077 – technologie, wszczepy i hacki – gra staje się rzeczywistością już teraz: YouTube/Cyberpunk 2077