media społecznościowe

Media społecznościowe upadają? Nowe badania i przyszłość social mediów

Media społecznościowe to już przeszłość? Jak pokazują najnowsze badania, social media lada moment czeka poważny kryzys. Facebook, TikTok i Instagram muszą przygotować się na bolesny odpływ użytkowników.

Największe media społecznościowe tracą popularność. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę badawczą Gartner, najbardziej rozpoznawalne social media jak Facebook i Instagram może wkrótce czekać znaczący spadek aktywności użytkowników. Niektóre popularne platformy społecznościowe mogą również znaleźć się na skraju bankructwa.

Media społecznościowe czeka kryzys. Zmiana trendów, użytkownicy odchodzą

Ankieta przeprowadzona wśród konsumentów pokazała, że aż 50 proc. respondentów planuje do 2025 r. mocno ograniczyć albo całkowicie zrezygnować z aktywności na platformach społecznościowych. Jako powód podali m.in. boty, dezinformację i toksyczną atmosferę w social mediach. 53 proc. respondentów uważa, że jakość mediów społecznościowych pogorszyła się w ciągu ostatnich pięciu lat.

Emily Weiss, ekspert firmy Gartner zwraca uwagę, że trend się odwraca – użytkownicy mediów społecznościowych nie dzielą się już tak chętnie swoim życiem prywatnym. Aż 70% respondentów obawia się również implementowania sztucznej inteligencji do mediów społecznościowych.

Why So Social zwraca uwagę jak użytkownicy odwracają się od globalnych, olbrzymich sieci społecznościowych. Wybierają mniejsze internetowe wspólnoty oparte na geolokalizacji.

Media społecznościowe
Media społecznościowe – zmiany trendów w social mediach

Ogół populacji naszej planety jeszcze nie nasycił się mediami społecznościowymi… jednak z każdym miesiącem jest coraz bliższy tego stanu. Wie o tym Facebook i Google. Dlatego też rozpaczliwie szukają nowych rynków takich jak Azja czy Afryka i są gotowe uzbroić ich mieszkańców w internet na swój koszt

– pisze Why So Cocial.

Również Business Insider zwraca uwagę, że wbrew pozorom, użytkownicy coraz mniej czasu spędzają w mediach społecznościowych. Prognozuje jednak, że jeśli właściciele popularnych platform w porę zareagują, to nie nastąpi koniec social mediów, ale całkiem nowa era, być może lepsza od poprzedniej.

W obliczu tych tendencji, eksperci radzą firmom odpowiedzialnym za platformy społecznościowe przemyślenie swoich strategii. Należy zastanowić się nad większym skupieniem na koncepcjach opartych na człowieku, zamiast na sztucznej inteligencji. Takie podejście mogłoby pomóc w utrzymaniu i pozyskiwaniu użytkowników, pomimo zmieniającego się charakteru korzystania z mediów społecznościowych

– pisze Komputer Świat.

Więcej wiedzy? Zobacz Instagram i Facebook