Jaja dinozaurów znalezione. Czy Park Jurajski staje się faktem i uda się ożywić dinozaury?

Dinozaury. Naukowcy skanują jaja dinozaurów, by znaleźć embrion

Dinozaury wrócą jak w filmie „Park Jurajski”? Muzeum geologiczne w holenderskim mieście Boxtel posiadają niezwykle rzadkie jaja dinozaurów, które mogą zawierać w środku embriony. Czy planują ożywić dinozaury? Czy w ogóle powrót żywych dinozaurów jest możliwy?

„Jurrasic Park” staje się faktem? Dinozaury powrócą na Ziemię? Muzeum geologiczne Oertijdmuseum w holenderskim mieście Boxtel posiada w swoich zbiorach 30 liczących 70 milionów lat jaj dinozaurów. Są to 182 jaja różnych gatunków dinozaurów, które zebrano we Francji, Mongolii i Hiszpanii. Są szczególnie cenne, ponieważ mogą zawierać embriony. Obecnie trwa skanowanie w szpitalu w Den Bosch za pomocą tomografu. Proces skanowania ma potrwać rok.

Dinozaury i poszukiwania embronów w jajach

Czy uda się znaleźć embriony w jajach dinozaurów? Zdaniem naukowców „szanse są niewielkie, ale warto próbować”. Na razie przeskanowano dokładnie jedno dinozaurze jajo (jajo hadrozaura), które „ma w sobie elementy wskazujące na obecność embrionu”. Kurator muzeum Maarten de Rijke podkreśla, że na świecie jest jedynie 10 jaj z embrionami dinozaurów, a odkrycie kolejnego byłoby sensacją.

Wspomniane jajo trafi teraz do Szwajcarii, gdzie zostaną przeprowadzone kolejne badania. Naukowcy wyjaśniają, że teraz „:rozpocznie się układanie puzzli”, by zbudować model embrionu w 3D. Posłuży do badania jak dinozaury rozwijały się w jajach przesz wykluciem.

Hadrozaur to dinozaur przypominający kaczkę. Żył na terenach Ameryki Północnej ponad 70 milionów lat temu.

Maluch jest w nim w pozycji, jaką przybierają tuż przed wykluciem… kurczaki. Jajo z embrionem dinozaura zostało znalezione w prefekturze Ganzhou. Jak obliczają znawcy, ma co najmniej 66 milionów lat. To najprawdopodobniej teropod lub owiraptorozaur. Dostał nawet imię – Baby Yingliang. Gdyby żył, dorósłby do nawet 3 metrów wysokości. – pisze rmf24.pl.

Czy można ożywić dinozaury?

Warto przypomnieć, że we wrześniu 2020 roku międzynarodowy zespół paleontologów z grupy Aragosaurios-IUCA z Uniwersytetu w Saragossie i Uniwersytetu Nova w Lizbonie ogłosił, że odkryto 20 jaj dinozaurów. Naukowcy zapewniali, że chcą jedynie poznać procesy związane z rozmnażaniem dinozaurów. Przyznali jednak, że przywrócenie diunozaurów do życia jest możliwe. Filmowa koncepcja z „Parku Jurajskiego”, polegająca na zdobyciu DNA dinozaurów z krwi wypitej przez starożytne komary, jest jednak nierealna. Naukowcy są zgodni, że uzyskanie kompletnego DNA dinozaurów jest niemożliwe. Przeszkodą jest wiek uzyskanych próbek. Konieczne byłoby znalezienie materiału genetycznego nie starszego niż milion lat. Badacze zwracają jednak uwagę, że możemy odtworzyć materiał genetyczny dinozaurów na podstawie pokrewieństwa z gatunkami żyjącymi dzisiaj.

Sztuczna inteligencja w sądzie. RobotLawyer od DoNotPay Previous post Sztuczna inteligencja RobotLawyer jako adwokat w sądzie